گفتگوی اختصاصی با دکتر شهرام کاشانی ریاست بیمارستان هفده شهریور آمل

فضای اورژانس بیمارستان هفده شهریور آمل ، جوابگوی حدود 400 تصادفی در ماه نمی باشد

زمان زیادی به از راه رسیدن  سال نو نمانده ، سال 93 انگار همین جا پشت در ایستاده و منتظر است تا همتای قدیمی اش سال 92 از پنجره بیرون برود و جا را برای او باز کند اما این زود به زود رسیدن های عید نشان از گذر بی وقفه عمر ما دارد و هر سال نخستین روزهایش آبستن حوادث خوب و بدی است که در پیرامون ما اتفاق می افتد و این ناشی از بی توجهی یا کم توجهی حادثه دیدگانی است که بدون در نظر گرفتن توصیه های ایمنی و با قصور و سهل انگاری عید را بر خود و خانواده شان تلخ می کنند . در این میان بیمارستان ها با تمام امکانات و نیروهای انسانی شان به صورت شبانه روزی و به جهت ارائه خدمات ویژه در بخش های مختلف از جمله اورژانس ، مد نظر جامعه پزشکی و مسولین ذیربط می باشند که از نظر پذیرش تصادفی ها می توان به بیمارستان هفده شهریور با بحث ترومایی بودن ( صدمات ) و ترافیک بیمارانش اشاره کرد ، چرا که شهرستان آمل در مسیر تردد گردشگران و مسافرانی است که عازم مشهد مقدس و شهرهای شمالی استان هستند ، ولی باید در نظر داشت این حجم بیماران و پذیرش آنان در بیمارستان مستلزم مدیریتی صحیح و جدی است که مدیریت بحران را در همه لحظات خصوصا ایام تعطیلات عید داشته باشد و تمام کم و کسری ها را در بخش های مختلف جبران نماید .

دکتر شهرام کاشانی ، در بیمارستانی که نیم قرن از عمر مفید آن می گذرد ، توانست تا حدودی مشکلات را کم و رضایت نسبی بیماران و همراهان همیشه نگران آنها را جلب نماید .

مدیری که با تلاش و زحمت شبانه روزی پزشکان متعهد و پرسنل زحمتکش خصوصا روابط عمومی فعالش توانست در بین بیمارستان های استان و حتی شهرستان  به جهت ارائه خدمات ویژه پزشکی ، حرفی برای گفتن داشته باشد و مورد توجه و عنایت خاص استاندار مازندران دکتر ربیع فلاح قرار بگیرد .

به همین منظور و برای آگاهی همشهریان عزیزمان از چگونگی ارائه خدمات در این مرکز درمانی گفتگویی خواندنی در محیطی سرشار از صمیمیت با وی ترتیب دادیم که نظر شما همراهان همیشگی را به مطالعه آن جلب می نماییم .   



ضمن معرفی خود در مورد تاریخچه بیمارستان توضیح دهید

شهرام کاشانی هستم ، پزشک عمومی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد واحد تهران ،15    سال است که در مسوولیت بیمارستانی مشغولم و از این زمان 10 سالش را به عنوان رییس بیمارستان بودم و از سال 88 با سمت سرپرست بیمارستان هفده شهریور در خدمت مردم شریف آمل می باشم .

بیمارستان هفده شهریور آمل سال 1344 در زمینی به مساحت 11651 متر مربع با 25 تخت فعال به صورت یك بیمارستان جراحی عمومی شروع به كار نمود. در حال حاضراین مركز با مساحت تقریبی 8900 متر مربع بنا ، 117 تخت فعال ( 140 تخت مصوب) و به عنوان مركز تروما و جراحی بلوك مركزی استان ، پذیرای تقریبی بالاترین آمار بیماران جراحی و تصادفی در استان می باشد .

بخش های بستری این بیمارستان شامل : بخش جراحی عمومی و اورولوژی (24تخت) ، جراحی ارتوپدی (30تخت) ، جراحی گوش و حلق و بینی و داخلی (27تخت) ، جراحی مغز و اعصاب (17تخت ،) ICU(20 تخت) می باشد .

تخصص های مختلف بیمارستان شامل : جراحی های عمومی ، مغز و اعصاب ، ارتوپدی ، گوش و حلق و بینی ، چشم ، كلیه ها و مجاری ادراری و تخصص های داخلی و پزشكی ورزشی می باشد .

اورژانس این مركز همراه با واحدهای پارا کلینیک به صورت شبانه روزی فعال می باشد .

این مرکز دارای 409 پرسنل  شامل نیروهای پرستاری ، پاراکلینیکی ، پشتیبانی و اداری ، و پزشک می باشد .

مهم ترین مشکلات بیمارستان هفده شهریور چیست

با توجه به اینکه بیمارستان هفده شهریور نزدیک به نیم قرن و از سال 1344 به مردم شهرهای آمل ، فریدونکنار ، نور و محمودآباد و حتی نوشهر و چالوس خصوصا در قسمت تروما و مراکز حوادث جاده ای و جاده مواصلاتی هراز خدمات رسانی می کند بنابر این امکانات ویژه ای می خواهد . فضا و ساختمان اورژانس هنوز ساختار قدیمی دارد ، دستگاه رادیولوژی دیجیتال از دیگر مشکلات ماست که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی مازندران قول کمک 400 میلیون تومانی خرید این دستگاه را به ما داده است  که با توجه به اینکه ما بالاترین آمار رادیوگرافی (5000 رادیوگرافی در ماه ) و بالاترین آمار سی تی اسکن (حدود 1000 سی تی اسکن در ماه ) استان را  داریم  می تواند بسیار ارزشمند باشد .

همچنین ما 1200 جراحی در ماه داریم  که آن هم بالاترین آمار جراحی در استان است و شاید به خاطر اینکه ظاهر بیمارستان قدیمی است توقعی از آن نرود . بزرگترین معضل ما در حال حاضر فضای اورژانس است که با این بار ترافیک حوادثی که اتفاق می افتد ( تعداد تقریبی 400 تصادفی در ماه ) جوابگوی مراجعه کنندگان نیست . دستگاه سی تی اسکن موجود ، متعلق به 14 سال گذشته است ، دستگاه MRI دو سال است که مجوز آن را از وزارتخانه و از کمیسیون ماده 20 اخذ شده که با تعرفه دولتی به بخش خصوصی واگذار شود ولی متاسفانه به علت نوسانات قیمت دلار دچار مشکلات شدیم و نتوانستیم دستگاه را وارد کنیم ، البته ساختمانش آماده و قراردادش بسته شده که انشاا... برای مردمی که می خواهند با تعرفه دولتی خدمات بگیرند سرویس دهی شود ، هر چند یکی از بخش های خصوصی این دستگاه را تهیه و فعلا ارائه خدمت می نماید ولی به علت اختلاف قیمتی که وجود دارد ، برای افراد عادی و بومی شهر با تعرفه دولتی این کار را انجام می دهیم .

 

از ساختمان اورژانس در حال احداث بگویید

خوشبختانه ساختمان اورژانس هفده شهریور با بنای تقریبی 1000 متر ( در یک طبقه زیر زمین و چهار طبقه فوقانی که دارای 50 تخت بستری می باشد را توانستیم در ردیف پروژه طرح ملی قرار دهیم که علیرغم اینکه  در حال حاضر بودجه های عمرانی در کشور دارای مشکل می باشد ، امسال 914 میلیون برای این طرح در نظر گرفته شده که ما امیدواریم سال 93 ساخت این پروژه در حال احداث رااول با عنایت خداوند و با کمک خیر نیک اندیش "شاهپور نیکزاد" که به نیت دختر مرحومش سحر نیکزاد مبلغ 400 میلیون تومان را تقبل کرده و همچنین مساعدت دانشگاه علوم پزشکی مازندران که قراردادش هم منعقد شده به پایان برسانیم و خیلی از مشکلات ما در این زمینه حل شود .

دستگاه سی تی اسکن بیمارستان جوابگوی نیازهای بیماران هست

همانطور که اشاره کردم دستگاه سی تی اسکن  موجود متعلق به 14 سال گذشته است و با تلاش پرسنل زحمتکش بیمارستان که با سرویس دهی خوب آن را مراقبت و نگهداری می کنند فعلا جوابگو هست ولی به کمک دکتر زمانی ریاست بیمارستان فیروزگر تهران و خیرین عزیز آملی دستگاه سی تی اسکن "اسپایرال" چندین هفته است که خریداری شده و ما در حال نصب آن هستیم ، ساختمانش هم توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران احداث و دنبال یک سری کارهای دیگر از جمله ترانس هستیم که بتوانیم در اسرع وقت این دستگاه را که از نظر دقت بهتر از دستگاه های قبلی است راه اندازی کنیم .

آیا شما در اورژانس متخصصین طب اورژانس 24 ساعته دارید

با توجه به اینکه پزشکان اورژانس ما معمولا هر کدام بالای 10 تا 15 سال تجربه مرکز "تروما" را دارند ولی حضور متخصصین طب اورژانس در بیمارستان امری ضروری است که تقریبا رشته جدیدی در کشور است و دانشگاه علوم پزشکی نیز قول مساعدت  داده و برای اینکه بیمارستان هفده شهریور بتوانداز حضور این عزیزان استفاده کند ما حداقل نیاز به سه متخصص طب اورژانس داریم که به صورت شیفتی ، مقیم و مستقر باشند . رشته های مختلف جراحی به صورت آنکالی و متخصصین بیهوشی در ICU هر روز مقیم هستند که با نطر سنجی های به عمل آمده ، خدمات ارائه شده نسبتا خوب و قابل قبول است .

اقدامات بیمارستان برای آموزش عمومی مردم در جهت مقابله با بیماری به چه صورت می باشد

یک سری فرم آشنایی با بیمارستان را در بدو ورود به بیمار می دهیم تا با بخش ها و امکانات آن آشنا شود ، پرستارهای ما هم در قسمت پذیرش آموزش لازم را به مراجعین و بیماران می دهند و زمانیکه بیمار مرخص می شود نیز بروشورهای آموزشی مربوط به نوع مراقبت بیماری به آنان داده می شود .

آیا در بیمارستان ساز و کار نظر سنجی و تکریم ارباب رجوع وجود دارد

بله ، قطعا تکریم ارباب رجوع از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری و مسئولان است و این ساز و کار به صورت کمیته بررسی شکایات حاکمیت بالینی ، کمیته نظام انتقادات و پیشنهادات ، سامانه دریافت پیام کوتاه روابط عمومی جهت دریافت انتقاد و پیشنهادات مردم با شماره 30007546828282 در بیمارستان وجود دارد و به طور 24 ساعته آماده ارائه خدمت است .

برای امور رفاهی پرسنل خود چه اقداماتی انجام می دهید

متاسفانه به علت مسائل اقتصادی ، خیلی سخت است ولی سعی می کنیم با بضاعت اندکمان ، فعالیت هایی را از سوی روابط عمومی سختکوش و پایگاه بسیج  بسیار فعال بیمارستان انجام دهیم مانند اعزام سالانه 80 نفر از همکاران و خانوادهای شان  به سفر زیارتی مشهد مقدس ، انعقاد قرارداد با سالن های ورزشی سالانه برای آقایان و خانم ها و همچنین اردوی های سیاحتی یک روزه با کمک خود همکاران وبیمارستان به مناسبت های مختلف ، و یک سری از عملکرد های دیگر که در آخر اشاره می کنم  همچنین اگر ادارات و نهادهای مربوط شهری  خدمات ویژه ا ی نیز در سطح شهر به ما بدهند در اختیار دوستان علاقمند قرار می دهیم که البته در حد توان و بضاعت خودمان است نه در خور لیاقت و شایستگی همکاران عزیزم .

با توجه به اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه است و ما باید مسائل مالی و دیگر مشکلات بیمارستان را هم در نظر بگیریم که به آن رسیدگی شود و در شرایط کنونی آیا بیمارستان این کمبود را حس نمی کند

ما با توجه به حجم بالای مراجعه که ضریب متوسط اشغال 80 درصد را شامل می شود ، مسلماً با کمبود نیرو مواجهیم . چون روز به روز نیروها تحلیل می روند و جایگزینی ها هم به سختی انجام می شود خصوصاً در زمینه کادر پرستاری و رادیولوژی با کمبود شدید نیروی مرد مواجهیم . من حیث المجموع از نظر ارائه خدمات خوبیم ولی نبود متخصصین طب اورژانس و فوق تخصص جراحی عروق جزء کمبودهای تخصصی بیمارستان هفده شهریور است و این بار فشار روی پرستاران هست که گاهی اوقات 36 تا 37 شیفت را اجباراً برایشان می گذاریم و از صبر و حوصله و تحمل شان تشکر می کنیم و مطمئنیم که این عمل فقط به خاطر مردم است .

نحوه ارزیابی و مدیریت شما از عملکرد پرسنل و خدمات ارائه شده به بیماران چگونه است

در این 15 سالی که مشغول به خدمتم ، سعی کردم هر روز به طور مستقیم و با همه بیماران ارتباط داشته باشم تا در جریان مشکلات و نارسایی های شان قرار بگیرم . رضایتمندی حدوداً بالای 80 درصد است و این نظری است که بیمار در بیمارستان دارد که شاید بشود تحلیلش کرد که مریض در بیمارستان واقعیت ها را کاملاً نگوید چون نگران است که با بیان حقایق توجهی به او نشود ولی طبق مقایسه به عمل آمده با بیمارستان های شهرهای همجوار و اعتبار بخشی انجام شده و همچنین امتیازاتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی داده می شود و مهمتر نوع مراجعه کنندگان که اکثراً تصادفی ، سقوط از ارتفاع ، درگیریهای فیزیکی و نزاع ، تیراندازی ، چاقو کشی ، بیماران بدحال ما از نظر ارزشیابی جزء بیمارستانهای درجه یک بیمارستانی هستیم و گاها با همراهان نگران بسیار شدید مواجهیم که این مهم بر روحیه پرسنل و پزشکان تاثیر بدی دارد و فرسودگی نیروی انسانی مان نسبت به دیگر مراکز درمانی که فقط یک کار درمانی انجام می دهند ، بیشتر است .

این  ویژگی بیمارستان هفده شهریور را از بیمارستان های دیگر متمایز می کند و اگر در چنین بیمارستانی بتوانیم رضایت بیمار را فراهم کنیم خرسند خواهیم بود .

میزان تعرفه های دریافتی از بیماران چگونه است

با توجه به اینکه بیمارستان دولتی خودگردان است و در شرایط کنونی تهیه ملزومات پزشکی بسیار مشکل  است به طور مثال یک کلیشه رادیولوژی را حدودا 16 هزار تومان می خریم و 5000 هزار تومان با تعرفه دولتی برای بیمار حساب می کنیم ( یعنی ضرر ) که این با تعرفه آب ، برق ، تلفن ، تعمیر دستگاه و نگهداری وسایل همخوانی ندارد و دچار چالش مالی هستیم . همچنین طبق مصوبه دولت تمامی بیماران تصادفی با هر هزینه ای به صورت رایگان از بیمار ترخیص می شوند حتی بیماری که 20 میلیون تومان هزینه بر باشد با تحویل یک کروکی 30000 تومان پرداخت می کند .

واگذاری بخش ها یکی از راهکارهای مدیریتی برای به وجود آوردن فضای رقابتی بین بیمارستان هاست در این مورد توضیح دهید

ما بخش MRI را به بخش خصوصی با تعرفه دولتی واگذار کردیم . اصل مهم در واگذاریها این است که بیمار در مراکز دولتی سود ببرد و ما هم با سیاست وزارتخانه کاملاً موافقیم و اصل سیاست دانشگاه بر این است که با واگذاری ، جو رقابتی ایجاد شود . بعضی از بیمارستانهای همجوار این کار را کردند و ماهم داریم بررسی می کنیم اگر تعرفه دولتی شود و این واگذاری باعث ضرر مردم نشود و پول پرداختی از جیب مردم مردم افزایش پیدا نکند ما هم به این سمت خواهیم رفت ولی چون ما مرکز تروما و اورژانس هستیم و دولت در قسمت هایی مثل اورژانس شاید دید حاکمیتی دارد ، سخت می شود بعضی از کارهای حاکمیتی را واگذار کرد یا باید دولت خودش انجام دهد یا باید با مدارای بیشتری به طرف این قضیه رفت .

آیا قوانین و مقررات زیست محیطی از نظررفع آلودگی های محیطی اجرا می شود

ما با سازمان پسماند قرارداد داریم و از پیمانکاران طرف قرارداد ، ضایعات پزشکی با اعتبار بخشی که جزء این موارد است وزن می شوند و با دستگاهی که مورد تایید محیط زیست می باشد دپومی شود . نکته بعدی فاضلاب بیمارستان است که با هزینه نزدیک به 150 میلیون تومان از وزارتخانه سال گذشته ترمیم و کاملاً اصلاح شده و سیستم فاضلاب راه اندازی و از طریق محیط زیست نمونه برداری شده که قابل قبول است . از نظر بهداشتی هم بیمارستان با توجه به اینکه مرکز ترومایی ( صدمات ناشی از حوادث مختلف ) است و با دیگر مراکز درمانی فرق می کند از مواد ضد عفونی کننده بسیار با کیفیت استفاده می کنیم .

مراقبت از بیمار با کیفیت استانداردهای داخلی چگونه است

با توجه به کمبود نیرو ، قطعاً بعضی جاها دچار مشکل هستیم و شایدایده آل نباشیم ولی سعی می کنیم به استانداردها نزدیک باشیم . حدود 13 مورد فوت در هر 1000 مراجعه کننده داریم که آمار قابل قبولی  است ، نکته دیگر زخم بستر در بیماران است که معیار بسیار مهمی می باشد که ما در 20 تخت ICU بیمارستان هفده شهریور این مهم را به صفر رساندیم و این یعنی مراقبت البته گاهی اوقات ایجاد زخم بستر اجتناب ناپذیر است . شاید بدن بیمار ما دچار تاول و زخم بشود ولی با زخم از اینجا بیرون نمی رود مگر اینکه زخمش شستشو و کارش انجام و گاهی اوقات به 6 یا 7 ماه هم طول بکشد که بیشترین دلیلش هم مراقبت پرستاری است  که این گفته از سوی متخصصین و جراحان مورد تایید است .

آیا قبول دارید که ارائه خدمات در بخش درمانی دولتی خادمانه و مظلومانه واقع شد

صد در صد . اگر پای درد و دل های پرسنل بنشینید متوجه می شوید با چه مشکلاتی ، خدمات  ارائه می دهند و شاید مردم این خدمات را نبینند چرا که نیازهای ما نامحدود و منابع ما محدوداست که دچار مشکلات می شویم ولی مردم بدانند آنچه ما در توان داریم از جمله پزشکان ، پرستاران ، پرسنل بیمارستان در طبق اخلاص می گذاریم و ارائه می دهیم و نمونه اش هم آمار بالای جراحی 1200 ،5000 رادیوگرافی و 1000سی تی اسکن در ماه است که بالاترین آمار استان می باشد در صورتی که فکر نمی کردید وارد فضای بیمارستان بشوید و چنین خدماتی را ببینید . حتی در طول روز 35 تا 40 عمل انجام می شود که تقریبا 200 نفر نیروی انسانی درگیر آن می باشند و امکان دارد پس از اتمام کار دوباره مشغول به انجام عمل های بعدی شوند و این به آن معنی است که همکاران ما در سختی ها هم حضور دارند و امیدواریم که مسوولین ما را بیشتر از گذشته ببینند .

 نحوه ارائه خدمت به بیماران نیازمندکه از نظر پرداخت هزینه هایشان مشکل دارند چگونه است

ما گاهی اوقات بیمارانی داریم که هزینه ای پرداخت نمی کنند و از بیمارستان هم خارج می شوند که در این صورت نه تنها از مریض پول نمی گیریم بلکه با سلام و صلوات باید او را به خانه اش برسانیم و خانواده ها هم از این قضیه تمرد می کنند و ما با تسهیلات ویژه از طریق حراست و هماهنگی هایی که با بهزیستی انجام می دهیم موضوع را حل کنیم . نمونه اش بیماری از استانهای مجاور است که سال گذشته خانواده اش پذیرای او نبودند و با چه مصیبتی او را با یک پرستار و مسوول حراست به شهرش فرستادیم و تحویل خانواده اش دادیم . بنابراین همیشه باید مبلغی برای این هزینه ها در نظر گرفته شود چون از طریق دانشگاه مبلغی تا سقف 10 تا 15 درصد کمک می شود ولی نیازمندان مان خیلی زیادند که بضاعت ندارند و فقط به صورت آزمایشی یک روز اتاق مددکاری ما را از نزدیک مشاهده نمایید .

مطابق قوانین ، حضور مددکار اجتماعی در بیمارستان الزامی است آیا اینجا هم رعایت شده

حدود یکسال است که مددکار اجتماعی داریم و ردیف مددکار اجتماعی هم خانمی است که دلسوزانه زحمت می کشد وخیلی از مشکلات را حل کرده ولی مددکاری زمانی مفهوم واقعی خودش را پیدا می کند که رقمی گذاشته شود که از آن محل به اوکمک شود .

کسری بودجه در ردیف دارو شامل حال بیماران شما هم شده

چون بیمارستان خود گردان است و از محل درآمد اختصاصی تامین می گردد مسلماً این کسری بودجه در همه قسمت ها احساس می شود . بیمارستان سود دهی آنچنانی ندارد ولی با این اوضاع داروهای ضروری و واجب را در اورژانس فراهم کردیم .

آیا در اورژانس بیمارستان با توجه به اهمیت مرکز تخصص های لازم وجود دارد

بله ما دارای تعداد زیادی  متخصصان ارتوپد ، جراح عمومی ، جراحی اعصاب ، چشم ، گوش و حلق و بینی و جراحی کلیه ، متخصصین داخلی و متخصص بیهوشی که دوره ICU را هم دیدند داریم  که آنکال ( گوش به زنگ ) هستند و در هر ساعتی از شبانه روز که لازم باشد ظرف 20 تا 45 دقیقه خودشان را به بیمارستان می رسانند .

 

درباره درمانگاه سنگ شکن توضیح دهید

5 سال پیش با کمک 500 میلیون تومانی مجمع خیرین شهرستان آمل و با تعرفه دولتی ، دستگاه سنگ شکن خریداری و در بیمارستان توسط پزشکان مجرب به مردم خدمت رسانی می شود .

مشکلات بخش سی تی اسکن شما با این همه مراجعه که فرمودید چیست

تیوپ دستگاه سی تی اسکن که بسیار کمیاب و متعلق به 13 سال پیش است سال گذشته از رده خارج شده بود و با کمک و هماهنگی به عمل آمده دکتر خوش گویان مسوول اداره کل تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دانشگاه  بندر عباس ، خوشبختانه تهیه گردید و نصب شده که الان خدمت رسانی می کند . دستگاه سی تی اسکن با توجه به اینکه یکی از دستگاه های حساس است و نگهداریش بسیار سخت که جا دارد از پرسنل  زحمتکش  و دلسوز رادیولوژی و سی تی اسکن که از این دستگاه مراقبت می کنند تشکر کنم چرا که بیمارستان های دیگر استان همزمان با ما این دستگاه را داشتند که الان دیگر از گردونه خارج شدند .

ما بهار را در پیش رو داریم و بیمارستان هفده شهریور با حجم تصادفات چه تدابیری اندیشیده

مثل سنوات گذشته و با توجه به نیاز بیمارستان  در این ایام ، برنامه ریزی های مدون با کمک  کلیه پرسنل ارائه دهنده خدمت از جمله پزشکان و سایر همکاران  انجام می شود . پیش بینی های لازم را انجام شده و داروهای مورد نیاز ، تهیه و تجهیزات اورژانس را آماده کردیم . اینجا بیمارستانی است که در ایام نوروز از تمام ایران اسلامی مراجعه کننده دارد ، انشاا... که امسال تصادفات کمتر از آنچه باشد که ما پیش بینی کردیم و ادارات و نهاد های مربوطه مانند اداره راه و پلیس راه نیز با تدابیر مهم حوادث را به حداقل برسانند .

 

تلخ ترین خاطره پزشکی شما در طول خدمتتان چیست

فوت دکتر مهرداد جوادیان شهر آمل و دانشگاه علوم پزشکی را دچار شوک کرد چرا که ایشان از پزشکان مجرب و دلسوز و پرتلاش بود که از همین جا به خانواده محترم و مجموعه بزرگ شبکه بهداشت و درمان این ضایعه سنگین را تسلیت عرض می نمایم .

شیرین ترین  خاطره پزشکی شما در طول خدمتتان چیست

مریضی را که تازه ازدواج کرده بود از تهران به بیمارستان ما آوردند . یکی از بستگان و همراهان نزدیک این بیمار که در بیمارستان خاتم الانبیا پرستار بوده با من تماس گرفتند که می خواهیم مریض را به تهران انتقال دهیم . وضعیتش چطور است ( جی سی ای  انسانهای عادی 15 است) ولی برای مریض 4 بود . گفتم ما تمام تلاشمان را در حد توان انجام می دهیم شما هر وقت رضایت دادید می توانید مریضتان را ببرید ، این همراه بیمار وقتی وارد بیمارستان شد و مراقبت پزشکان و کادر پرسنلی را دید ؛ گفت : بهتر است بیمارم را از این جا تکان ندهم . بیمارش حدود دو ماه و نیم در کما بود و با پای خودش بعد از سه ماه از بیمارستان مرخص شد و رفت و حدود 5 میلیون تومان هم به بیمارستان کمک کرد .

دور نگار دکتر کاشانی برای اجرایی شدن طرح های آینده بیمارستان هفده شهریور چیست

آمل شهری با قدمت دیرینه است و مردمانی بسیار عالم و دوست داشتنی دارد . بیمارستان های بزرگی مثل هفده شهریور با قدمت 50 ساله و بیمارستان امام رضا (ع) با قدمت 70 سال و زمانیکه استان مازندران شاید یکی دو تا بیمارستان بیشتر نداشت ، این دو بیمارستان جزء اولین مراکز درمانی مشغول خدمت رسانی به هموطنان عزیز بودند پس می طلبد که با همت و عنایت مسئولین عزیز دانشگاه علوم پزشکی مازندران و شبکه بهداشت و درمان آمل ، با کلیه تجهیزات پزشکی تجهیز و در خدمت مردم باشد .

 

چه پیامی برای شهروندان آملی خصوصاً میهمانان نوروزی دارید

برای مردم آمل آرزوی سلامتی و شادابی دارم و خواهشم این است به هر کجا که سفر می کنند مراقب سلامتی خودشان باشند خصوصاً در هنگام رانندگی . به بیمارستان اعتماد کنند و دوستانه انتقاد سازنده را مطرح نمایند و ما را از هدایای  خودشان یعنی انتقادات و پیشنهادات سازنده محروم نکنند .

حرف پایانی

امیدوارم خیرین ، بیمارستانها را هم ببینند . من شخصا دوست دارم خیرین داوطلبانه به بیمارستانها مراجعه کنند و ما هم آن چیزی را که آنها می خواهند توسط خودشان تهیه می کنیم . به بیمارستان های خودشان در آمل اعتماد کنند ما دوست نداریم بیماری از این شهر خارج شود چون مستلزم هزینه ایاب و ذهاب و مشکلات مختص خودش می شود . امسال استاندار محترم هم به صورت سر زده حدود 6 ماه قبل و هم برای دیدار حادثه دیدگان سقوط اتوبوس به دره از این بیمارستان بازدید نمودند که بسیار راضی بودند و قول مساعدت 500 میلیون تومانی را به ما دادند که امیدواریم محقق شود . در پایان از شما و همکاران محترم تان که تلاش می کنید با انجام این مصاحبه ها و اطلاع رسانی ها به مردم زحمات پرسنل و مشکلات بهداشتی درمانی  بیمارستان انعکاس یابد ، کمال تشکر را داریم .